ניתוח שאלונים
תובנות משותפות שעלו בדיונים הקבוצתיים לפי הקטגוריות של השאלון
הרגלי משחק
כמעט לכל התלמידים מחשב ביתי וחיבור לאינטרנט.
רוב הילדים לא משחקים על חשבון שיעורי הבית והלמידה למבחנים.
הצורך הפיזיולוגי של הילד דומיננטי יותר מהמשחקים.
אחוז הילדים שלא משחקים יותר משלוש שעות הוא גבוהה למעלה מ 60% - ממצא כזה הפתיע אותנו, צפינו לאור כל התעמולה והתקשורת שמספר השעות אותה מבלה הילד מול מסך המשחק להיות יותר גבוהה.
רוב התלמידים העדיפו משחקי הרפתקאה.
בחירת המשחק של הילדים במיוחד גילאים 13-14 הוא בעיקרו מושפע מהחברים
רב התלמידים והתלמידות אינם משחקים גם מול אנשים זרים וגם אינם מנסים בכוונה לבנות קשרים עם אנשים זרים
קשר עם ההורים
עמדת ההורים הייתה נחרצת: משתפים את ההורים אך הם מתלוננים על שעות משחק רבות.
אין רפלקציה על המשחק, אף אחד לא מלמד אותו לכוון את ההיבטים אשר אפשר ללמוד מתוך משחק.
דעות
1. הילדים לא רואים במשחקים בזבוז זמן לעומת ההורים שכן רואים זאת כבזבוז.
2. תלמידים לומדים דרך משחק אפילו אם זה לא לימודי: רוב הילדים טוענים שמשחקי מחשב משפרים למידה בעיקר למידת שפת אנגלית, ושליטה במחשב.
המלצות חינוכיות בעקבות התהליך
חשוב מאוד שמבוגרים לא ימהרו בהסקת מסקנות בנוגע להרגלי המשחק של הילדים שלהם.
חשוב שהורים יתחילו להשתתף עם הילדים שלהם בחלק מהמשחקים או לפחות ישתתפו בבחירה של המשחקים. בנוסף, כדאי לעודד שיחת רפלקציה בעקבות המשחק.
עריכה
תג'ריד, עאישה ורנא