ב1. משחק מחשב כפתיח לפעילות
פתיחה חוויתית של השיעור באמצעות משחק מחשב יוצרת עניין ומעוררת מחשבה ומוטיבציה. ניתן לפתוח את הפעילות בסיפור, חידה, משחק, הדגמה או מידע אקטואלי. אין הכרח להציג מיד את נושא השיעור, ובמקרים רבים - אף מומלץ שלא לעשות זאת. ההתמודדות עם האתגר שיוצג בפתיחה שואבת את התלמידים אל הפעילות ב"ראש פתוח". הצגת נושא השיעור יכולה להיעשות בשלב מאוחר יותר, לאחר שהתלמידים כבר החלו בתהליך חשיבה ועשייה בדמות ההתנסות במשחק המקרב אותם אל הנושא הנלמד. בנוסף ליצירת עניין וקשב, חשיפת הנושא בשלב מאוחר יותר דורשת מהתלמידים רמת חשיבה מורכבת יותר ,כאשר נדרשים לפתור את משימת הפתיחה ללא קו מונחה מוגדר מראש ולגלות בעצמם את נושא הפעילות.
כמו כן משחק מחשב כפתיח יכול להוות אמצעי דיאגנוסטי עבור המורה לצורך אבחון פרטני ולמיפוי כתתי בנוגע לרמת הידע הראשוני.
הדבר עשוי לסייע למורה בבניית יחידת הלימוד.
* דוגמה למשחק מחשב לפתיח בשיעור מתמטיקה למשל בנושא לוח כפל
* דוגמה למשחקי מחשב במתמטיקה ואנגלית
* דוגמה למשחק מבנה הלב לכיתות ז כפתיח לפעילות לימוד מערכת הדם ומבנה הלב