סיכום
אחת הסוגיות היוצרות מחלוקת בתחומי הפיתוח של התקשוב החינוכי היא האפקטיביות של משחקי המחשב על תהליכי הלמידה.
בשנתיים האחרונות נשמעים יותר ויותר טיעונים שעל פיהם משחקי מחשב חינוכיים - יש בהם כדי להעמיק את התהליכים הקוגנטיביים בלמידה. על פי דו"ח של ה-MIT שפורסם לאחרונה, משחקי המחשב שנבנו באופן נכון ובזיקה לתוכנית הלימודים יכולים להביא לידי הבנה טובה ומעמיקה יותר של תהליכים ותכנים הנרכשים במסגרת תוכנית הלימודים.
בפרק זה סקרנו את חשיבות משחקי המחשב בתהליכי ההוראה והלמידה , וניסינו להראות כיצד ניתן לשלבם באופן מיטבי . הכנסת מגרש המשחקים האינטראקטיבי לתוך תחומי בית הספר יכולה להנעים את הלמידה על התלמידים ולספק חווית למידה מאתגרת המתאימה לחיים במאה ה- 21.
.......ומשהו בנימה אישית ........
במסגרת לימודינו לתואר שני במגמה לטכנולוגיות בחינוך התוודענו לראשונה באופן מעמיק לחשיבות משחק בכלל ומשחק מחשב בפרט בתהליכי הלמידה וההוראה. התחלנו את לימודינו כשאנו אמנם מייחסות למשחק מקום של כבוד, אך מחוץ לכותלי השיעור הפרונטאלי. היום לאחר שעברנו כברת דרך ,שבה התנסינו בלמידה משולבת משחקי מחשב ודנו לעומק בסוגיות פדגוגיות הקשורות לנושא נוכל לומר בביטחון מלא, שלשילוב משחק המחשב בלמידה ובהוראה תרומה משמעותית להעצמת חווית הלמידה ושותפיה לתהליך, לחיזוק של כשרים ומיומנויות ולהעמקה בתחומי הדעת השונים.