מתי וכיצד ניתן לשלב משחק בפעילות לימודית

עריכה

סוהיר + נווה + זהבה + מונא

תקציר

שכיחות השימוש בטכנולוגיית המחשב עולה עם השנים וחודרת לאט לאט למסגרות חינוכיות. היום ברור לנו כי משחקי מחשב עשויים להיות מהנים, מעשירים ומאתגרים לא רק למילוי שעות הפנאי , אלא אף במסגרת לימודית ולצורך לימודי.אנחנו המורים האמונים על תכני הלמידה מנסים להעשיר את תוצריה ולהופכם לאטרקטיביים , ובעידן שלנו לאינטראקטיביים יותר עבור הלומדים. למידה שמבוססת על משחק מקוון מאפשרת שילוב של תכנים לימודיים או עקרונות בעזרת משחקי מחשב במטרה לאפשר ללומד התנסות בלמידה אחרת, חוויתית ומספקת. למידה כזאת יכולה לבוא לידי ביטוי כמעט בכל הנושאים הנלמדים, ועשוייה להתאים למגוון גילאים ורמות קושי.

למה לשלב משחקי מחשב בתהליכי הוראה ולמידה?

    • לגיוון דרכי ההוראה.

    • להמחשה ויזואלית של נושאים לימודיים.

    • למיקוד תשומת הלב של הלומדים.

    • להגברת המוטיבציה ללמידה.

    • להעשרת הידע.

    • לתרגול ושינון נושאים שונים.

    • לפיתוח מיומנויות חשיבה ואסטרטגיות למידה ( יכולת תכנון, קורדינציה, שליטה במרחב, דימיון, עירנות לפרטים, פתרון בעיות, גילוי וחקר , חשיבה יצירתית ועוד...)

    • למתן משוב מיידי ללומדים בכל שלב .

לאיזו מטרה ניתן לשלב משחקי מחשב במהלך השיעורים?

בניית משחקים כחלק מתהליך הלמידה וההוראה

סיכום

מקורות