ב4. משחק כאמצעי להוראה יחידנית לתלמידים מתקדמים / מתקשים
הפעילות במחשב מותאמת לילדים שונים באופן יחידני. ילדים איטיים בעלי צרכים מיוחדים יכולים לממש את היכולת השכלית שלהם תוך עקיפת הקשיים שלהם , ואילו ילדים מוכשרים ומחוננים נהנים ממשחקים מתאימים לתחומי התעניינותם ולקצב התקדמותם. הפעילויות בשילוב המחשב המותאמות לילדים שונים עשויות להביא להעצמה אישית של הלומדים, להגברת תחושת המסוגלות שלהם, להעלאת הביטחון העצמי וליצירת חווית למידה חיובית ומהנה. למידה חוויתית המתייחסת לשונות בין התלמידים עשוייה למזער את בעיות הקשב והריכוז, למנוע בעיות משמעת ולהעלות את רמת המוטיבציה והעניין בשיעורים.
מחקרים מגלים כי משחקי מחשב יכולים לעזור לטפל בהפרעות קשב וריכוז . נמצא כי הנאה מהמשחק מובילה את הילדים למוטיבציה להמשך למידה,ניקוד אישי מוביל להגברת שיתוף הפעולה,וברוב משחקי המחשב קיימת עלייה הדרגתית ברמות הקושי.
בנוסף הצביעו המחקרים על שיפור ביכולת הזיכרון ובקרת קשב,בקצב ההעתקה ובהבנת הנקרא.
בזכות המשחק הילד לומד לעכב תנועתיות יתר,אימפולסיביות וכעסים וכן הוא צובר חווית הצלחה שמגבירה את רמת הביטחון העצמי שלו.
קישור לצילום ההרצא מכנס צ'ייס בנושא שילוב המשחק בהוראה בכיתה משחק או מבחן? השוואת התנהגויות תלמידים בפעילויות למידה שונות בסביבה מקוונת, באמצעות ניתוח קובץ יומן גלית בן-צדוק: למידה בכל מקום ובכל עת?
קישור למשחק באתר אופק שדברה עליו גלית בן-צדוק בכנס צ'יייס