הסוציולוגיה של המחקר....

השפעה של משחקי מחשב אלימים על דפוסי התנהגות של ילדים

מחקרים שעסקו בסוגיה זו, לא התלכדו סביב דעה אחת, ועדיין לא גובשה הסכמה חדה וחלקה לגבי ההשפעה של משחקים על דפוסי התנהגות של ילדים, יתרה מכך נמצאו הסתייגויות בין ממצאי מחקרים שונים, אפילו סתירות בין ממצאים ולפי מה שהוזכר בכמה מן המחקרים[2] ( Ferguson, C. J. & Kilburn, J. (2010)

מהסיבה שלא הוגדר כראוי מה היא התנהגות תוקפנית, או מידת התוקפנות בהתנהגות הילדים, או טווח זמני של התנהגות אלימה

[6] (HOLLY J. BOWEN and JULIA SPANIOL)

בכל זאת המניע של כל המחקרים היה שלום הילד, והפחתת התנהגויות אלימות. יתרה על כן, יש מקום לציין שמתבגרים מגלים צורך גדול של חידוש, לקיחת סיכון ועוררות פיזיולוגית, משחקי מחשב שיש בהם אלימות, מספקים צורך זה לילדים, אבל מה שכן, הסביבה היא וירטואלית שלא גורמת לנזק פיזי [6] ( Ingrid Mo¨ llerand Barbara Krahe) .

בנושא של הכרעת השפעת משחקי מחשב אלימים, עוד לא גובשה עמדה אחת ברורה, כנראה כמו כל נושא אחר הקשור להתפתחות ההתנהגותית של ילדים, יש מחקרים שטוענים שהסביבה של הילד היא בעלת משמעות מאוד חזקה.

מחקרו של אנדרסון (Anderson et al. ,2010) בנושא משחקים ואלימות, הצביע שעלולות להופיע התנהגויות לא רצויות אצל ילדים, בעוד שמחקרו של גארזא (garza,2010) הפנה את תשומת הלב שבעיות כאלה יכולות להיות לאו דווקא כתוצאה ממשחקי מחשב אלימים אלא מגורמים אחרים, אבל מה שכן חשוב הוא החשיבות של המעורבות ההורית והמודעות הטכנולוגית של ההורים בנושא הזה, כך שילדים אשר ההורים שלהם מעורבים במשחקים שלהם, הם מעורבים חברתית יותר מאשר עמיתיהם שההורים שלהם לא מעורבים במשחקים שלהם. יתרה מזה הייתה למחקר (Christopher j. , Ferguson ank Kilburn, 2010) הסתייגות לגבי הממצאים של המחקר (Anderson et al. ,2010) בגלל שהממצאים נשענו על השוואות מזווגות ללא הפרדת המגדר (ילד/בת), לגבי מה שקשור להשפעת התנהגות על ילדים, בזמן שכן יש קשר בין תוקפנות לבין פעילות כל שהיא של בנים בצורה כללית, בניגוד לפעילות של בנות, וכמובן היות ומשחקי מחשב אלימים הם חלק מהפעילות של בנים, נראה כאילו קיים נתק מהמשתנה השלישי, שהוא טבעו של הילד המתבגר והאגרסיביות הסובבת התבגרותו. מה שכן מורגש בחלק מהמחקרים היא ההתעלמות המוחלטת לכל משמעות חיובית אפשרית ממשחקי מחשב בכלל ומשחקי מחשב אלימים בפרט. נראה שהפסיכולוגיה באופן כללי איבדה את היכולת שלה להצביע על ההשפעות של משחקים אלימים על התנהגות תוקפנית בפרוספיקטיבה המתאימה אם בכלל. בכך, נראה שהיא מטעה את הקהל הרחב במקום לידע אותו במה שקשור להתלבטיות בנושא הזה(Christopher j. , Ferguson ank Kilburn, 2010).

בזמן שמחקרים אחרים הצביעו שיש השפעה ארוכת טווח על משחקי יודיו אלימים, במישור אחר, מחקר הבודק את ההשפעות של חשיפה כרונית למשחקי מחשב אלימים על קוגניציה אגריסיבית לטווח ארוך הדגיש שזיכרון לטווח ארוך הוא חזק וחסין מהשפעות מזיקות של משחקים (HOLLY J. BOWEN *and JULIA SPANIOL