א. בניית משחקים ע"י המורה
ישנה אפשרות לבניית משחקי מחשב ע"י המורה באמצעים פשוטים למדי (כמו Power Point). קיים יתרון גדול בבניית משחקי מחשב ע"י המורה, משום שבדרך זו היא יכולה להתאים את המשחק לנושא המבוקש, לצרכיה ואף לצורכי התלמידים, לרמתם, תחומי העניין שלהם ועוד. בנוסף , יתכן כי בדרך זו יוצרת המורה אף מחוייבות רבה יותר של התלמידים ורותמת אותם ללמידה משמעותית וחוויתית יותר.
בניית משחק מחשב ע"י המורה משנה אצלו את נקודת המבט ואופן ראיית הלומד.בתהליך בניית המשחק ,המורה נדרש להיכנס לעמדת התלמיד ,וכך לעתים למקד את תשומת הלב בנקודות הנסתרות מן הען בהבניית מערך שיעור בלמידה המסורתית.בנוסף ,בבניית המשחק המורה מציב לעצמו אתגרים שונים : ברמה העיצובית, ברמה המקצועית הקשורה לתחום הדעת שלו וברמת מיומנויות המחשב.עמידה באתגר מעין זה עשויה לקדם את מעמדו כמורה בעיני התלמידים ולהעמיק את הבנתו בתחום הדעת.
* דוגמה למשחק לתלמידי כיתות ג' ללימוד השפה העברית בבתי ספר ערביים. קובץ מצורף. (מלים מערבית לעברית)
* דוגמה למשחק לתלמידי כיתות ח' בנושא האטום. קובץ מצורף (אטומים לכיתות ח')
* דוגמה למשחק לבית הספר היסודי ללימוד השפה עברית גלה את התמונה
* אתר ובו מצגות power point המשמשות כמשחקים לימודיים למקצועות שונים כגון: מתמטיקה , היסטוריה, גיאוגרפיה