ב3. משחק כאמצעי הערכה
הערכה היא חלק בלתי נפרד מתהליך ההוראה והלמידה ,מכאן ששילוב המחשב כחלק מתהליך ההוראה מחייב גם את שילובו כחלק מתהליך ההערכה.היבט נוסף לשילוב מחשב בתהליכי הערכה , כמו גם בתהליכי ההוראה הוא גיוון, המעלה את העניין ,המוטיבציה וההנעה של התלמידים.
במוסדות חינוך עדיין מקובלת מאוד שיטת ההערכה הקונבנציונאלית המתבססת על הערכת תוצרי למידה ( ולא הערכת התהליך ) ועל בדיקת הישגים באמצעות מבחנים וציונים,אולם מירב אמצעי ההערכה הקיימים אינם מבטיחים שתהליך הלמידה יהיה פרטני והולם את דרכי הלמידה של כל לומד ולומד.משחקי המחשב עשויים לסייע לנו בתהליך הערכת הלומדים .
באמצעות משחקים ניתן להעריך את הלומדים באופן שיאתגר אותם ולא יחסום ברמה הרגשית,יעורר עניין ויפתח מכוונות למטרה.
במשחקי מחשב יש את הדבר הנפלא שבו מיידעים אותך ,שאמנם לא השגת את מטרת העל כי עוד ארוכה הדרך ,או כי נכשלת בדרכך לשם,אך במקביל מדגישים את הכלים והמיומנויות שצברת בדרך ולא שוכחים לך אותם גם אם תחל את הדרך מהתחלה.המשחק מאפשר ללמוד לשלוט במיומנויות ולאסוף בדרך כלים כדי להגיע אל מטרת העל.
אהבנו מאוד את דבריה של לימור כהן ,מפתחת תוצרי למידה- "בעולם האמיתי ביצוע עסקת ענק עבור החברה תהיה נהדרת,אבל גם אם לא ,העובדים למדו על הדרך מיומנויות חדשות ורכשו כלים שיסייעו להם בעבודתם.כשמשלבים משחק בתוצר למידה ,חשוב לקחת בחשבון את הלמידה בדרך ולא רק את זו שמגיעה בסוף".
דוגמאות למשחקי מתמטיקב שאפשר להשתמש בהם ככלי להערכה (משחקים שהיו בכנס צ'ייס)
קישור למאמר משחקים ולומדים באתר "איפה הכסף?"